lang="en-US"> כוח לעובדים » ארכיון » נחתם הסכם קיבוצי תקדימי בחברת סופרבוס

נחתם הסכם קיבוצי תקדימי בחברת סופרבוס

Monday 29 כJan, 2018

במסגרת ההסכם יובטחו תוספות שכר לכל עובדי החברה, ביטחון תעסוקתי מלא לכלל העובדים ולראשונה יונהג מנגנון של קנסות ובונוסים בגין איכות העבודה.

עובדי חברת התחבורה הציבורית סופרבוס המאוגדים בכוח לעובדים חתמו על הסכם קיבוצי ראשון עם הנהלת החברה, לאחר כשנה של משא ומתן ובתיווך הממונה על יחסי העבודה במחוז ירושלים של משרד הכלכלה עו”ד מירב הלוי. בחברה מועסקים כ-800 עובדים מהם 730 נהגי תחבורה ציבורית. בין הישגיו הבולטים של ההסכם: מתן קרן ההשתלמות הגבוהה בענף התחבורה הציבורית; עליה בשכר על עבודה בחג, שבת, מוצאי חג ושבת, ועל עבודה בשעות מפוצלות, כשעבודה בימי שישי תחשב כעבודה בשעות נוספות מהשעה הראשונה; באשכול בית שמש ינתן מענק מיוחד של 5 שקלים לשעת עבודה אשר יעלה את שכר העבודה השעתי ל-44 ש״ח, השכר הגבוה בענף; מנגנון המבטיח ביטחון תעסוקתי מלא לכלל העובדים ותקנון משמעת ייחודי המאפשר לכל הנהגים לצבור עד 468 ש״ח נוספים בחודש על נהיגה תקינה והענות לבקשות בסידור העבודה.

יו״ר סופרבוס, אלי בליליוס: ״ההסכם הזה הוא מיוחד במינו בתחום התחבורה הציבורית בישראל, הן בשל העובדה שהוא משקף העלאה בשכר נהגי החברה לשכר השעתי הגבוה בענף, והן משום שלראשונה, הוא משלב בתוכו מנגנון של קנסות ובונוסים בגין איכות עבודתו של הנהג, דבר שללא ספק יסייע לנו להעלות את רמת השירות לנוסעים ולהעניק להם חוויית נסיעה טובה ובטוחה״.

מנכ״ל סופרבוס, איל ווקס, מברך על ההסכם: ״אחרי תקופה ארוכה של סכסוך עבודה ומשא ומתן, הגענו להסכם שהוא הטוב ביותר עבור שני הצדדים ועתה עלינו לשלב כוחות ולוודא שסופרבוס תספק לציבור הנוסעים הנאמן שלה את רמת השירות הגבוהה ביותר, לה הוא זכאי״.

יו״ר וועד העובדים הארון שובש: ״ההסכם הקיבוצי הוא הערוץ המרכזי לשיפור תנאי העבודה של הנהגים והעובדים. להיות נהג אוטובוס זה עבודה קשה מאוד, הכרוכה בשעות רבות מחוץ לבית. היה לי חשוב מאוד שלפחות נקבל את התנאים המקסימליים שמגיעים לנו ושניקח אחריות על עתידנו. המאבק ארך כמעט שלוש שנים, ואנו מאמינים כי חתימת ההסכם מהווה תחילתו של עידן חדש ביחסי ההנהלה והעובדים, לטובת החברה עובדיה והנוסעים״.

רכזת ענף נהגי התחבורה הציבורית בכוח לעובדים מאיה פרץ: ״אל מול הקשיים החמורים בגיוס עובדים והשארת הקיימים, מגיע הסכם ששם דגש על מעורבות העובדים בהצלחת החברה. במקום המנגנון הישן הקיים ביתר ההסכמים שלא הוכיח את עצמו, יזמנו מנגנון חדשני שמתמרץ את העובדים לסייע לתפעול העבודה מעבר לעבודתם הרגילה, תוך שהם נהנים מפירות השיפור. אנו גאים בעובדים שעמדו איתנים מאחורי ועד העובדים, בזכותם הצלחנו להגיע להישג כה משמעותי!״

עוד מבטיח ההסכם שכר פנסיוני ושכר לזכויות סוציאליות מינימאלי על 186 שעות עבודה ( 7254 ₪ במקום 6000 ₪ היום); גידול בהחזרי הוצאות על נסיעות; גידול בדמי הכלכלה; וסלולארי. נהגי ההסעות יזכו לתוספת של כ-10% למשכורתם ולראשונה יזכו נהגי ההיסעים ועובדי המנהלה לקרן השתלמות.

הוספת תגובה

התגובה

אתר כוח לעובדים נבנה בפלטפורמת WordPress MU | כל התכנים באתר מוגנים ברישיון Creative Commons
הקמה: יוחאי עילם , חנית כהן | עיצוב: רונן אידלמן הפקה: נעה נוצני | ניהול: מתן בורד| ייעוץ: עידו פישמן